Formada por oficiales de policía de carrera y profesionales del Derechu, la so organización y funciones fueron rápido afitaos por Hermann Göring dempués qu'Hitler aportara al poder en xineru de 1933. Rudolf Diels foi'l primer xefe de la organización.
La función de la Gestapo yera la d'investigar y combatir «tolos enclinos peligrosos pal Estáu». Tenía autoridá pa investigar los casos de traición, espionaxe y sabotaxe, amás de los casos d'ataques criminales al Partíu Nazi y al Estáu.
La norma de 1936 que regulaba la so actuación dio-y carta blanca y asitiar percima de la llei al escluyila comoquier de control xurisdiccional. En particular, foi eximida de responsabilidad ante los tribunales alministrativos, los que pelo normal s'encargaben de resolver los pleitos que los ciudadanos dirixíen contra'l Estáu si consideraben que la so actuación nun s'afaía a Derechu. Werner Best, asesor xurídicu de la Gestapo,[1] llegó a declarar: «Mientres la policía cumpla la voluntá de los líderes políticos, ta actuando llegalmente».[2]
El poder de la Gestapo que más-y dexaba abusar yera la Schutzhaft o 'custodia preventiva', un eufemismu pa designar los encarcelamientos ensin procedimientos llegales, típicamente en campu de concentración. La persona encarcelada inclusive tenía que roblar el so propiu Schutzhaftbefehl (documentu onde declaraba'l so deséu de ser encarcelada). De normal esto llográbase sometiéndola a tortura.[ensin referencies]
Historia
La Gestapo foi creada por decretu'l 26 d'abril de 1933, n'Alemaña, partiendo de la organización que tenía la Policía Secreta Prusiana. La Gestapo foi, nel so momentu, a cencielles la primer caña de la Policía Prusiana, conocida como «Departamentu 1A de la Policía Estatal Prusiana».
Yá en tiempos del Tercer Reich, la Policía Secreta del Estáu (Geheime Staats Polizei) respondía direutamente al Führer y Canciller del Reich Adolf Hitler y el so primer Direutor foi Rudolf Diels, quien reclutó miembros dende los departamentos de policía profesional y convirtió la Gestapo nuna axencia policial con xurisdicción nacional, comparable con munchos exemplos modernos, tales como'l FBI nos Estaos Xuníos. El rol de la Gestapo como fuercia policial política nun resultó evidente hasta que Hermann Göring foi nomáu socesor de Diels como comandante de la Gestapo en Prusia. Göring encamentó al gobiernu nazi estender el poder de la Gestapo más allá de Prusia hasta tomar toa Alemaña. Esto consiguir Göring sacante en Baviera, onde'l Reichsführer-SSHeinrich Himmler desempeñó'l papel de Presidente de la Policía de Baviera y usó les unidaes locales de la SS como fuercia policial política.
N'abril de 1934, Göring y Himmler alcordaron poner a un llau les sos diferencies (debíu en gran midida al odiu que dambos sentíen poles Sturmabteilung (SA) d'Ernst Röhm) y Göring tresfirió tola autoridá de la Gestapo a les SS. En tal puntu, la Gestapo foi incorporada dientro de la Sicherheitspolizei y considerada una organización hermana del Serviciu d'Información Sicherheitsdienst o SD.
El fin
A midida que los aliaos averar por tolos frentes escontra l'interior d'Alemaña, la institución diba sumiendo. La mañana del 3 de febreru de 1945, aviones norteamericanos realizaron un feroz bombardéu sobre toa Berlín, concentrándose na zona gubernamental y provocando la muerte d'unos trés mil berlineses. Tanto la Cancillería del Reich, la del Partíu Nazi, el Cuartel Xeneral de la Gestapo en Prinz-Albrech-Strasse y el Tribunal del Pueblu viéronse afeutaos. A partir de los primeros díes del mes d'abril, funcionarios de la Gestapo empezaron a quemar archivos y documentos nes instalaciones y patios centrales del edificiu, siendo visible les columnes de fumu dende la Wilhelmstrasse o avenida principal de los Ministerios.
A l'amanecida del 29 d'abril de 1945, la 301º División de fusileros pertenecientes al coronelsoviéticu Antonov, llanzaron un asaltu con dos reximientos y llograron asitiar una bandera colorada na sede de la Gestapo pero tuvieron que replegase esa mesma tarde por un fuerte y nutríu contraataque de la Waffen SS que los fixo recular ensin poder lliberar a los últimos siete deteníos políticos que sobrevivieren a una masacre de deteníos el 23 d'abril. Nes ruines del edificiu instalóse una unidá d'homes de la SS franceses al mandu del SS HauptsturmführerHenri Fenet, quien defendieron el sitiu hasta'l momentu de la llegada de les tropes soviétiques.
El 1 de mayu mientres la nueche, homes de la SS sacaron a los siete prisioneros de la celda principal y treslladar a otra celda nun suétanu, dando muerte a unu de los deteníos, un suboficial de la Wehrmacht. Na madrugada del 2 de mayu, l'edificiu foi tomáu pol Exércitu soviéticu, que lliberó a los deteníos y dio-yos alimentos; sicasí a un soldáu rusu escapóse-y un disparu y mató por fuercia al ex Gauleiter Joseph Wagner quien cayera en desgracia col réxime nazi poles sos creencia católiques y yera unu de los seis deteníos.
Xuicios de Núremberg
La organización foi eslleida por decretu del xeneral Dwight Eisenhower, comandante de les Fuercies Espedicionaries Aliaes, el 7 de mayu de 1945. Nos xuicios de Núremberg, la Gestapo foi considerada una organización criminal y quedó prohibida en toa Alemaña.
Organización
La sede central de la Gestapo en Berlín atopar na Prinz Albrechtrasse, númberu 8, un edificiu que fuera un teatru y anguaño alluga una exhibición sobre la Topografía del terror». Dende 1934, los berlineses conocíen comúnmente al edificiu como la casa de los horrores» poles tortures y el maltratu a los deteníos que yeren esposados por curties cadenes a les parés de manera horizontal. En Múnich, la Gestapo tuvo como sede'l Wittelsbacher Palais, Brienner Straßy 50, siendo güei día'l correspondiente a casar númberu 20.
Graos xerárquicos
Los funcionarios de la SS (Schutzstaffel) que formaben parte de la Gestapo caltenín'el so rangu habitual. Sicasí los funcionarios de carrera civil, amás de ser abogaos o universitarios graduaos en materies allegaes a los requisitos de la institución, teníen una escala de graos particular, colos siguientes rangos:
BEEVOR, Antony. Berlín, la cayida. 1945. Ediciones Memoria Crítica, añu 2002, ISBN 84-8432-365-X
Referencies
↑McNab, Chris (2009). The SS, 1923-45 : the essential facts and figures for Himmler's stormtroopers (n'inglés). Londres: Amber Books, páx. 156. ISBN 9781906626495.