Alca torda hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di l'Alcidae.
Discrizzioni
L'Alca torda hè una spezia d'aceddu marinu appartinendu à a famiglia di l'Alcidae. Stu aceddu misura à l'incirca 40 centimi di lunghezza è pussedi un piumaghju neru à corpu in sù è biancu annantu à u corpu. Si distingui da u so bizzicu finu è pinzutu, di culori neru, è ancu da i so zampi palmati chì li parmettini di nutà incù agilità.
Ripartizioni
Alca torda hè prisenti in i righjoni custieri di l'Atlanticu Nordu, di l'Artica è di u mari Balticu. Omu u trova in particulari in Auropa, in America subrana è in Asia. Nichja annantu à i scuglieri rucciosi, l'isuli è i piattaformi marini, ind'eddu scava i tani pà addivà ci i so piulagona.
Alca torda hè prisenti in Corsica.[1]
Biulugia
Stu aceddu marinu si ciba par u più di pesci, di crustacei è di mulluschi ch'eddu cattura ciuttendu in acqua. Hè capaci à ciuttà sinu à 60 metri di prufundità pà chjappà a so preda. L'Alca torda hè un aceddu grigariu chì forma di grandi culonii di ripruduzioni. Si ripraduci di regula trà aprili è lugliu, dipunendu un solu ovu in a so tana.
Tassunumia
Alca torda apparteni à a famiglia di l'Alcidae. Esistini dinò sinonimi par disignà 'ssa spezia, tali Uria torda è Cepphus torda.
Cunsirvazioni
Alca torda hè classificatu com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è certi pupulazioni siini stati affittati da a polluzioni, a distruzzioni di l'ambienti è a surpêche, a spezia ferma rilativamenti abundanti. Misuri di cunsirvazioni sò missi in piazza pà pruteghja i siti di ripruduzioni è riducia l'impatti negativi di l'attività umani annantu à 'ssa spezia.
Rifarimenti
- J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
- J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
Noti
- ↑ Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).
Altri prugetti