Grand-Fayt es una comuna francesa del departament del Nòrd e de la region del Nòrd-Pas de Calais.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
Grand-Fayt se situa en lo Sud-Es del departament del Nòrd (Enaut) en plena cœur del Parc natural regional del Avesnois.
Lo Avesnois a conegut per las siás pradas, lo sieu bocage e lo sieu relief un pauc vallonné en la siá part sud-es (començament dels contreforts dels Ardennes), dicha « pichona Soïssa del Nòrd ». La municipalitat a traversat pel Helpe Mineure, afluent de la Sambre.
Grand-Fayt fa part administrativement de la Avesnois, istoricament del Enaut e los sieus païsatges remembran la Thiérache.
La municipalitat se tròba a 100 km de Lille (prefectura del Nòrd), Brusselles (Belgica) o Rems (Marna), a 45 km de Valencianas, Mos (B) o Charleroi (B) e a 10 km de Avesnes-sus-Helpe (jos-prefectura). Lo vilatge a vorejat per la municipalitat de Pichon-Fayt.
La Belgica se tròba a 17 km e lo departament de l'Aisne a 10 km.
Tèxte originau de l'article francés
Grand-Fayt se situe dans le Sud-Est du département du Nord (Hainaut) en plein cœur du Parc naturel régional de l'Avesnois.
L'Avesnois est connu pour ses prairies, son bocage et son relief un peu vallonné dans sa partie sud-est (début des contreforts des Ardennes), dite « petite Suisse du Nord ». La commune est traversée par l'Helpe Mineure, affluent de la Sambre.
Grand-Fayt fait partie administrativement de l'Avesnois, historiquement du Hainaut et ses paysages rappellent la Thiérache.
La commune se trouve à 100 km de Lille (préfecture du Nord), Bruxelles (Belgique) ou Reims (Marne), à 45 km de Valenciennes, Mons (B) ou Charleroi (B) et à 10 km d'Avesnes-sur-Helpe (sous-préfecture). Le village est bordé par la commune de Petit-Fayt.
La Belgique se trouve à 17 km et le département de l'Aisne à 10 km.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
- 843 : amb lo tractat de Verdun, lo parteja del empèri carolingien entre los tres pichons-fils de Charlemagne octroie a Lothaire E, la Francie médiane #que compren lo Enaut #que ne fa partida lo pòble.
- 855 : amb lo tractat de Prüm #que parteja la Francie médiane entre los 3 fils de Lothaire E, lo Enaut a ligat a la Lotharingie #que n'ereta Lothaire II.
- 870 : amb lo tractat de Meerssen après la mòrt de Lothaire II, una part de la Lotharingie #que ne fa partida lo Enaut a ligat a la Francie occidentala.
- 880 : continuament al tractat de Ribemont l'an 880, lo Enaut fa partida de la Francie orientala #que vendrà lo Sant-Empèri romain germanique l'an 962.
- Lo senhor de Avesnes, Wédric lo Barbu possedís al cors de la sègle X un castèl en aquela comuna. Ne demòra pas uèi cap de traça. Grand-Fayt se trucava alavetz Fayt lo castèl e Pichon-Fayt, Fayt Ciutat.
- Fins en 1846, Pichon-Fayt e Grand-Fayt son pas #qu'una sola municipalitat trucat "Los Fayts".
- Plànols Del cadastre napoléonien (1870) de Grand-Fayt : en examen_cadastre_napoleonien_detail&doc=#datar%2Fir%2FCadastre%20napoleonien%2Fcadastre_napoleonien%2Exml&pagina_ref=6720&unittitle=GRANDA%20FAYT%201870&unitid=P31%20/%20713&unitdate=1870 luòc internet de l'Archiu départementales del Nòrd
- 1907 : lo 28 d'octòbre de 1907 es ponduda en servici la linha de camin de fèrre Avesnes-sus-Helpe - Solesmes via Landrecies (47 km). La linha compòrta una station en la Comuna. Un servici regular dels viatgèrs a assegurat. N'en agost 1914, lo tràfec viatgèr a interromput. En 1916, pendent l'aucupacion alemanda, los rails an desmontat. La linha de camin de fèrre es en lo fach impossible de foncionar.
Tèxte originau de l'article francés
- 843 : avec le traité de Verdun, le partage de l'empire carolingien entre les trois petits-fils de Charlemagne octroie à Lothaire I, la Francie médiane qui comprend le Hainaut dont fait partie le village.
- 855 : avec le traité de Prüm qui partage la Francie médiane entre les 3 fils de Lothaire I, le Hainaut est rattaché à la Lotharingie dont hérite Lothaire II.
- 870 : avec le traité de Meerssen après la mort de Lothaire II, une partie de la Lotharingie dont fait partie le Hainaut est rattachée à la Francie occidentale.
- 880 : suite au traité de Ribemont en 880, le Hainaut fait partie de la Francie orientale qui deviendra le Saint-Empire romain germanique en 962.
- Le seigneur d'Avesnes, Wédric le Barbu possède au cours du sègle X un château dans cette commune. Il n'en reste aujourd'hui aucune trace. Grand-Fayt s'appelait alors Fayt le château et Petit-Fayt, Fayt Ville.
- Jusqu'en 1846, Petit-Fayt et Grand-Fayt ne sont qu'une seule commune appelé "Les Fayts".
- Plans du cadastre napoléonien (1870) de Grand-Fayt : site internet des Archives départementales du Nord
- 1907 : le 28 octobre 1907 est mise en service la ligne de chemin de fer Avesnes-sur-Helpe - Solesmes via Landrecies (47 km). La ligne comporte une station dans la Commune. Un service régulier des voyageurs est assuré. En août 1914, le trafic voyageur est interrompu. En 1916, pendant l'occupation allemande, les rails sont démontés. La ligne de chemin de fer est dans l'impossibilité de fonctionner.
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Claude Gaveriaux
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas