Sul territòri de la municipalitat, un castèl medieval en ruïna #que se appellait Hautefeuille, e #que segon legendas, i auriá apertengut a un cèrt Griffon de Hautefeuille[1], paire de Ganelon polit-fraire de Charlemagne en la Cançon de Roland. Una autra legenda conta que Charlemagne i seriá vengut en persona a Heilly per s'assegurar #que Ganelon la li aviá pas pas traït. Amb la fin de saber aquel-aquel #jurar pel torn de lo sieu castèl #qu'èra innocent e, al meteis instant, lo torn se fendit, Ganelon foguèsse écartelé en lo potager del castèl e la tèrra d(Hautefeuille i aguès donat per Charlemagne a lo sieu cosin Karl de Heilly. Es a partir d'aquela epòca que lo vilatge e la distincion pòrtan lo nom de Heilly, mas los abitants son demorats Hautefeuillois[2].
Pendent la Primièra Guèrra mondiala, la siá posicion sus la linha de camin de fèrre Amians-Albert lududes a valgut lo triste onor de recebre los còrsses de centenats de victimas de la batalha de la Soma. Lo cementèri militar #que compta encara mai de 3 000 cavòts ne manifèsta lo remembre.
Sur le territoire de la commune, un château médiéval en ruine qui s'appellait Hautefeuille, et qui selon des légendes, aurait appartenu à un certain Griffon d'Hautefeuille[3], père de Ganelon beau-frère de Charlemagne dans la Chanson de Roland. Une autre légende raconte que Charlemagne serait venu en personne à Heilly pour s’assurer que Ganelon ne l’avait pas trahi. Afin de savoir celui-ce jura par la tour de son château qu’il était innocent et, au même instant, la tour se fendit, Ganelon fût écartelé dans le potager du château et la terre d(Hautefeuille fût donnée par Charlemagne à son cousin Karl d’Heilly. C’est à partir de cette époque que le village et la seigneurie portent le nom d’Heilly, mais les abitants sont restés des Hautefeuillois[2].
Pendant la Première Guerre mondiale, sa position sur la ligne de chemin de fer Amiens-Albert lui a valu le triste honneur de recevoir les corps de centaines de victimes de la bataille de la Somme. Le cimetière militaire qui compte encore plus de 3 000 tombes en manifeste le souvenir.