Lo anciana ecclesia Sancti Nicolai, mencionada en 1208, i aviá situat al nòrd-es de l'actual cementèri de Bourgueil.
La part bassa de la municipalitat a sofèrt crussas de la Loire, sustot en 1482 e 1856. En 1482, los dégâts #èsser tales que lo Rei #concedir als abitants dos ans de mesa de impòstes
En 1790, la populacion manifèsta amb aqueles de Bourgueil pel maintien de lo sieu vilatge en la juridiction administrativa de Saumur. L'Assemblada Constituenta en #decidir d'una autra manièra e la part occidentala del Saumurois (de Bourgueil a Gizeux) #èsser desligada de l'Anjau istorica e ligada al tot nòu departament del Indre-e-Loire.
(Aital coma lo territòri de Castell-la-Vallière desligat de l'Anjau egalament)
En 1790-1794, Sant-Nicolas-de-Bourgueil a annexat la comuna de la Talha. Lo bourg actual de Sant-Nicolas i aguèt bastit al centre de la municipalitat jos la Monarchie de Julhet.
L'ancienne ecclesia Sancti Nicolai, mentionnée en 1208, était située au nord-est de l'actuel cimetière de Bourgueil.
La partie basse de la commune a souffert des crues de la Loire, notamment en 1482 et 1856. En 1482, les dégâts furent tels que le Roi accorda aux habitants deux ans de remise d'impôts
En 1790, la population manifeste avec ceux de Bourgueil pour le maintien de leur village dans la juridiction administrative de Saumur. L'Assemblée Constituante en décida autrement et la partie occidentale du Saumurois (de Bourgueil à Gizeux) fut détachée de l'Anjou historique et rattachée au tout nouveau département de l'Indre-et-Loire.
(Ainsi que le territoire de Château-la-Vallière détaché de l'Anjou également)